استودیو پیراشکی |برنامه نویسی اندروید|ساخت سایت|برنامه نویسی وب|قالب وردپرس

طراحی و توسعه اپلیکیشن و بازی های اندروید |برنامه نویسی اندروید|ساخت سایت|برنامه نویسی وب|قالب وردپرس|پیراشکی

استودیو پیراشکی |برنامه نویسی اندروید|ساخت سایت|برنامه نویسی وب|قالب وردپرس

طراحی و توسعه اپلیکیشن و بازی های اندروید |برنامه نویسی اندروید|ساخت سایت|برنامه نویسی وب|قالب وردپرس|پیراشکی

اگر حتی یکبار هم به فکر این افتاده باشید که کم کم شروع به یادگیری یک زبان برنامه نویسی، چه برای سرگرمی و چه برای کسب درآمد کرده باشید، حتما و حتما این مشکل را داشته اید که با چه زبانی شروع کنم؟ برای چه پلتفرمی برنامه نویسی کنم و اصلا هدف من از برنامه نویسی چیست؟! اکنون در این مطلب به شما 6 دلیل گرایش به سمت برنامه نویسی اندروید را بیان خواهیم کرد!


1. بازار کار!
اولین دلیل برنامه نویسی شاید برای خیلی ها، کسب درآمد از آن است! این که پشت لپ تاپ یا رایانه شخصی خودشان بنشینند، یک قهوه یا نسکافه بنوشند، موزیک راک گوش دهند و شروع به برنامه نویسی کنند و فلان قدر پول به جیب بزنند. اگر شما این تفکر را می کنید، ما به شما برنامه نویسی اندروید را پیشنهاد می کنیم! امروزه هرکسی از یک کودک 9 ساله الی پیرمردی 79 ساله یک گوشی هوشمند اندرویدی در دست دارد و از آن برای برقراری ارتباط، سرگرمی، ثبت خاطرات و ... استفاده می کند. چه چیزی از این بهتر؟ یک بازارکار وسیع و نامحدود روبروی شماست، بازارکاری که نیاز به مجوز خاصی ندارد، محدود به کشور یا مکان خاصی نیست، زمان نمی شناسد و همیشه هم بوده و هست!هرکسی که یک اسمارت فون اندرویدی در دست دارد، یک بازار کار برای شماست!
2. برای خودتان کار می کنید!
اگر وب کار باشید، یعنی دستی در طراحی وبسایت داشته باشید، می دانید که تا مشتری نباشد، کارهم نیست! درآمد هم نیست! نمی توانید برای خودتان بارها و بارها سایت بسازید و از آنها انتظار کسب درآمد داشته باشید! اما دنیای اندروید از این قاعده به دور است! شما می توانید یک مشتری پیدا کنید، ایده وی را اجرا کنید و به وی بفروشید و از کسب درآمدتان لذت ببرید! اگر مشتری نبود چه؟! ساده است! شما به راحتی می توانید ایده خودرا اجرا کنید، نیاز بازار را پیدا کرده و یا ایده های موجود را توسعه دهید و مشتری خودتان باشید! گاهی حتی پیش می آید که مشتری التماس می کند و شما قبول نمی کنید. این یک مزیت خوب برنامه نویسی اندروید است، چه مشتری باشد چه نباشد، امکان کسب درآمد هرزمانی هست!
3. وجود منابع آموزشی مختلف!
همین حالا در موتور جستجوگر گوگل، بنویسید "آموزش برنامه نویسی اندروید" و سرچ کنید! خواهید دید که میلیون ها صفحه آموزش در این مورد به زبان شیرین فارسی، به صورت های متنی و ویدئویی موجود است! چه رایگان و چه پولی. اینجاست که اینترنت، تبدیل به یک آموزشگاه بزرگ مجازی و رایگان برای شما می شود، هروقت خواستید یادبگیرید، هروقت خواستید بیاموزید و هروقت خواستید کلاس درس خودرا تعطیل کنید و به استراحت بپردازید! پشت لپ تاپتان دراز بکشید و فیلم آموزشی را ببینید و یاد بگیرید. به همین سادگی!
4. وجود مراکز و بستر های معرفی اپلیکیشن شما (مارکتها)
بعد از این که اپلیکیشن خودرا به هر طریقی تهیه کردید، وقت انتشار آن رسیده است! بستر اصلی انتشار اپلیکیشن های اندرویدی، مارکت های آن است. مارکت های خارجی مثل گوگل پلی، که عملا در هر اسمارت فونی نصب است و مارکت های ایرانی مثل کافه بازار، مایکت، اول مارکت و ... که کمی از گوگل پلی ندارند و هم ارزشان داخلی است و هم زبانشان فارسی! به راحتی می توانید در این سایت ها ثبت نام کرده و بعضا با خرج هزینه ای، اقدام به انتشار اپلیکیشن خود کنید. یک بستر برای معرفی محصول شما به صورت متنی و تصویری، ارائه آمار و گزارش های آماری مختلف، امکان استفاده از امکانات توسعه دهنگان این مارکت ها و .. از خدماتی است که این مارکت ها می توانند برای شما ارائه دهند.
اگر حتی نمی خواهید به یک مارکت متکی شوید، کافیست اپلیکیشن خودرا در جایی آپلود کنید و لینک آنرا پخش کنید، در شبکه های اجتماعی یا ایمیل مارکتینگ آنرا تبلیغ کنید و خودتان جور خودتان را بکشید! گرچه پیشنهاد ما، همین مارکت هاست.
5. مدل های درآمدی مختلف
روش های زیادی برای درآمد از یک اپلیکیشن اندروید وجود دارد: می توانید اپلیکیشن خودرا تماما بصورت پولی انتشار کنید. یعنی کاربر برای استفاده از اپلیکیشن شما، باید آنرا همانند یک محصول خریداری کند. این نوع مدل درآمدی نسبتا ریسک پذیر است، زیرا کاربر به اپلیکیشنی پول می دهد که واقعا بدرد بخور باشد! نه یک سری ابزار یا مطالبی که با یک سرچ رایگان در اینترنت می تواند پیدا کند و یا اپلیکیشن های رایگان مشابهی وجود داشته باشد. پس اگر می خواهید از این مدل درآمدی استفاده کنید، بررسی کنید که اپلیکیشن شما تک و بی همتا باشد، مطالب و خدماتی که ارائه می کند ارزش خرید را داشته باشد و کاربر خریدار را از خرید خود پشیمان نکند!
مدل درآمدی دیگر، خرید های درون برنامه ایست! در این مدل، استفاده از اپلیکیشن رایگان است، اما برای فعالسازی یا استفاده از برخی از امکانات موجود، باید هزینه ای پرداخت شود. مانند بسیاری از بازی ها که برای خرید بنزین، سکه، الماس و ... نیاز دارید تا کمی پول صرف کنید تا آنها را داشته باشید! اما اگر خرید درون برنامه ای هم نکنید، باز هم امکان استفاده از این اپلیکیشن را دارید و هیچ محدودیتی برای شما ندارد. مگر این که اپلیکیشن برای مدتی رایگان بوده، و پس از گذشت مدت زمانی مشخص علام کند که پول می خواهد!
روش درآمدی دیگر ساده تر است، شما اپلیکیشن خودرا تماما رایگان منتشر می کنید و در آن از تبلیغات مختلف استفاده می کنید. مانند تبلیغات ویدئویی، تبلیغات بنری و تصویری، تبلیغات میان برنامه ای، تبلیغات نوتیفیکیشنی، تبلیغات پاپ آپ و ... .این مدل درآمدی برای کاربری که اپلیکیشن شمارا استفاده می کند قابل هضم تر است! البته اگر در این تبلیغات زیاده روی نشود. همچنین می توانید با استفاده از برخی سایت ها و امکانات موجود، دیتاکاوی کنید و اطلاعاتی از کاربران خود - بصورت مجاز! - بیرون بکشید، مانند این که این کاربران از چه اپراتور هایی استفاده می کنند، نحوه اتصال آنها به اینترنت چگونه است، چه اپلیکیشن هایی نصب دارند و ... که می توانید این اطلاعات را به دیگران بفروشید یا از آنها برای تهیه و توسعه سایر اپلیکیشن های خود بهره ببرید !
6. روش های مختلف برنامه نویسی اندروید
اندروید به قدری رایج است که روش ها و زبان های مختلفی برای توسعه ان، معرفی شده اند. اگر میخواهید کدنویسی کنید و یک اپلیکیشن را تماما و از صفر، خودتان طراحی کنید، می توانید از زبان های رایجی مثل جاوا، سی شارپ و ویژوال بیسیک استفاده کنید که به وسیله نرم افزار های اندروید استودیو، ایکلیپس، ویژوال استودیو و بیسیک4اندروید در اختیارتان قرار می گیرند. منابع آموزشی این زبان ها و نرم افزارها نیز زیاد است و می توانید آنها چه رایگان و چه پولی، داشته باشید!
ولی اگر می نمیخواهید خودرا درگیر مسائل پیچیده و ملال آور کدنویسی کنید - که واقعا لذت آنرا از دست میدهید! - بهتر از است ابزار هایی که تحت عنوان "ساخت اپلیکیشن بدون برنامه نویسی" معرفی می شوند استفاده کنید! در این ابزار ها می توانید اپلیکیشن خودرا در قالبی که ارائه می شود توسعه دهید، بدون یک خط کدنویسی، تصاویر و محتوای خودرا قرار دهید و با تکنیک درگ و دراپ، آنهارا جایگذاری کنید. نا گفته نماند این ابزار ها اغلب محدود به موضوعات خاصی از اپلیکیشن ها هستند و نمی توانید آزادانه هر آنچه را دوست دارید بسازید! همچنین بعضا رایگان بوده و بعضی دیگر از شما برای خروجی گرفتن، طلب پول می کنند. این هم یک روش است، ولی برنامه نویسی و نوشتن تک تک کدهای برنامه اتان، یک چیز دیگر است!

اگر این متن را خواندید، از شما متشکریم! امیدواریم که شمارا متقاعد کرده باشیم که چرا اندروید، بهترین هدف برای یک برنامه نویس است!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی